Hjemmeside til minde for Gram Efterskole

Gram Efterskove var en kreativ efterskole beliggende i Gram. På efterskolen var der fokus på at udvikle elevernes kompetencer hvad angår nysgerrighed, rummelighed og mangfoldighed.

Gram Efterskole tog udgangspunkt i den enkelte elev. Fokus var på at styrke elevens behov med udgangspunkt i deres evner såvel som behov.

En efterskole er naturligvis ikke blot en skole. Det er også et hjem. Derfor var der også fokus på at opbygge eleverne rent menneskeligheder.

Gram Efterskole havde lækre rammer

Gram Efterskole var beliggende i hvad der tidligere havde været Grams sygehus. Foruden de flotte store værelser med gode senge, var der også lækre faciliteter i og omkring skolen. Disse talte bl.a.

• Multihal: Skolens hav gav plads til et væld af forskellige former for aktiviteter. Foruden diverse former for idræt talte disse eksempelvis teater, skoleprojekter og diverse arrangementer.
  • Auditorium
  • Fysikfaciliteter

Niveauopdelt undervisning – Fokus på den enkeltes behov

Gram efterskole havde både 8., 9. og 10. klasse. Klasserne blev tilbudt et stort udvalg af linjefag, så der var noget for alles interesser.

Selve undervisningen var niveauopdelt, og skolen havde et stort antal lærere per elev. Dette sikrede, at den enkelte elev fik støtten, eleven havde behov for.

Bliv klar til efterskolen

Overgangen fra forældrenes hjem til efterskole markerer en stor forandring i barnets liv. Især da det også er en periode, hvor barnet gennemgår markante menneskelige forandringer – Fysiologiske såvel som psykiske.

Derfor kan det være en god idé lige at gøre jer klart, om jeres barn har det, han eller hun skal bruge til tiden på efterskole, inden det går løs.

Måske er drengen begyndt at gro skæg og går derfor pludselig op i at finde og købe den bedste barberkniv? Der kan være mange nye behov ala dette, som pludselig presser sig på, og det kan derfor give god mening at tage tingene lidt i opløbet, så overgangen ikke bliver for overvældende.